איזה לחם הכי בריא לדיאטה?

נכתב ע"י הדיאטנית סיון חלילי - פורסם ב-Ynet

תמונה בנושא איזה לחם הכי בריא לדיאטה? פעם לפני שלושים שנה היה פשוט,
היה לחם לבן והיה לחם שחור
מקסימום היתה חלה ביום שישי, לחמניות ולחם עינן למי שהיה משקיע.
מאז, תחום הלחם השתנה ויש כל כך הרבה סוגים של לחמים, לחם מלא, לחם כוסמין, לחם קל, וכדאי שאני אפסיק כאן כי לא נגמור את הרשימה...

אז איזה לחם הכי בריא? איזה לחם יעזור לנו להיות יותר שבעים וככה יעזור לנו בדיאטה בעצם?

אז קודם כל, כמו בכל תחום, חשוב לקבל קצת ידע, על מנת להבטיח שהלחם טוב לנו, רצוי לדעת לקרוא ולהבין את את רשימת הרכיבים המפורטת בתווית המזון.
בלחם ספציפית, חשוב להסתכל על רשימת הקמחים שממנו עשוי הלחם, איזה סוג של קמח ומה האחוז של כל קמח.
כלל אצבע הוא שככל שאחוז הקמח המלא - וזה יכול להיות חיטה מלאה, שיפון מלא או כוסמין מלא - גבוה יותר, הלחם יכיל יותר סיבים תזונתיים, יותר חלבון וככה יגרום לנו לתחושת שובע גדולה יותר ויספק לנו ערכים תזונתיים גבוהים יותר.

אז נכון שיש כאלו שמוזר להם או לא טעים להם לחם מקמח מלא, הרבה פעמים מכיוון שהם פשוט לא מכירים ולא נחשפו ללחם כזה, אני אומרת, תהיו הרפתקנים, נסו, נסו נסו, עד שתמצאו לחם כזה שמוצא חן בעינכם.

בנוסף יש את עניין המחיר, שזה בכלל קטע מוזר, מכיוון שקמח לבן לכאורה עובר יותר עיבוד ולכן אמור לעלות יותר מקמח מלא, אבל עדיין לחמים מקמח מלא עולים יותר מכיכר לחם לבנה, למה?
כי לחם לבן מסובסד ע"י המדינה וקמח מלא לא מסובסד, למרות שלמדינה יש אינטרס גדול יותר שאנשים יאכלו לחם מקמח מלא ויהיו בריאים יותר.
אז למי שהמחיר הוא פקטור חשוב, ואני בטוחה שהוא חשוב להרבה אנשים, ניתן לשלב, לקנות חלק מהלחמים המלאים שעולים יותר וחלק מהלחמים הלבנים שעולים פחות.
תחשבו על זה בתור השקעה בבריאות שלכם ושל היקירים שלכם.

מוזמנים לקרוא עוד על ההבדלים בין הלחמים השונים ומה להקפיד כשבאים לקנות לחם בכתבה של סיוון הדיאטנית שלנו שפורסמה באתר Ynet

לקריאת הכתבה של סיוון
לוגו של וואטסאפ