טלפון  : 055-8817052

אימייל : contact@mutarli.co.il

|

מותר לי - החברה היחידה
בתחום התזונה והדיאטה
בעלת
תו אמון הציבור

למותר לי יש את תו אמון הציבור

תזונה במעגל החיים - דגשים בתזונת הריון - מה אסור, מה מותר ומה חשוב שיהיה

אתי רביבו - דיאטנית קלינית

בהריון? בשעה טובה!

חשוב שתדעי כי התחלת להיות אמא כבר מרגע זה...

הדאגה לילדך תלויה בך ובמה שאת מכניסה לגופך. אמנם העובר מוקף בשיליה המגנה עליו, אך היא חדירה לחומרים

גם המזינים והטובים וגם אלו שלא.

בכתבה שלפנייך אזכיר מה חשוב שיהיה בתזונה שלך וממה רצוי להימנע או להפחית.

 

רכיבי תזונה חשובים בהריון

 

סידן

הסידן ידוע בחשיבותו לבניית העצמות, ובעל תפקיד במערכת הדם והשרירים.

חשוב להקפיד על צריכת מזונות העשירים בסידן 3-5 פעמים בכל יום על מנת להבטיח התפתחות תקינה של העובר

ולמנוע דלדול עצם אצל האם .  
מקורות עשירים בסידן:

מקורות מהצומח - טחינה, שומשום, שקדים
מקורות מהחי - סרדינים (עם העצמות), מוצרי חלב- גבינות קשות עשירות במיוחד.

חומצה פולית

ויטמין מקבוצת B ,המהווה תפקיד משמעותי בהתפתחות תקינה, בניית רקמות והורדת הסיכון למומים במערכת העצבים של העובר.

בנוסף, חשוב למניעת אנמיה אצל האם.

מקורות לחומצה פולית: כבד עוף, ירקות עליים, קטניות.

ברזל

מחסור בברזל הוא אחד המחסורים הנפוצים ביותר בנשים הרות בעולם המערבי.

הברזל מהווה מרכיב עיקרי בהמוגלובין המוביל את החמצן אל הרקמות ובנוסף הוא דרוש לגדילת העובר.
על מנת שלא להגיע למצבי אנמיה חשוב לשלב בתזונה מאכלים העשירים בברזל מהחי ומהצומח

מקורות לברזל: בשר בקר רזה, בשר הודו, טחינה משומשום מלא, קטניות, ירקות ירוקים כהים.

טיפ: יעילות הספיגה של ברזל מהצומח פחותה מיעילות ספיגתו מהחי, על כן, מומלץ לשלב מאכלים המכילים ויטמין C (פלפל גמבה, עגבניה, לימון וכן') בארוחה המכילה ברזל מהצומח על מנת להגביר את ספיגתו.

חשוב: צריכת מזונות העשירים בברזל וחומצה פולית אינם מהווים תחליף לנטילת תוסף תזונה של ברזל ו/או חומצה פולית עפ"י המומלץ לשלב ההריון.   

 

אינם מומלצים בהריון


קפאין

הקפאין הינו חומר החוצה שיליה, מכיוון שלעובר אין את היכולת לפרק את הקפאין, כמות גדולה של קפאין עלולה להשפיע עליו לרעה ולהעלות את הסיכון לפגות וללידת תינוק במשקל נמוך.

קיימים מחקרים שונים באשר לכמות הקפאין שנחשבת בטוחה ליום.

משרד הבריאות הישראלי אימץ את העמדה לפיה לנשים הרות מומלץ שלא לשתות יותר מ-3 כוסות ליום של משקאות המכילים קפאין

(סה"כ לא לצרוך יותר מ-300 מ"ג קפאין ליום).

ממתיקים מלאכותיים

ישנם סוגים שונים של ממתיקים, לרוב הם נמצאים במוצרי מזון דיאטטיים.

בזמן הריון ההמלצה היא להפחית עד כמה שניתן את צריכת הממתיקים למרות שנמצאו בטוחים כל עוד צריכתם היא בגדר הכמות המומלצת.

הממתיקים מסוג סכרין וציקלמאט אינם מומלצים כלל בהריון.

ישנן הגבלות בכמות הצריכה של אספרטיים, והן מצויינות על גבי האריזה.

סוכלוז אינו נספג כלל בגוף ולכן עדיף בהריון.

 

דגים העלולים להכיל כספית

מומלץ להימנע מאכילת דגים גדולים העלולים להכיל רמה גבוהה של כספית (כגון מקרל גדול ,סטייק טונה, טונה לבנה)
מומלץ לאכול מיתר הדגים המצויים בארץ בכללם דגי בריכות וטונה בהירה מקופסאות שימורים.

ההמלצה היא לגוון את סוגי הדגים בתפריט.


מזונות לא מבושלים או מבושלים חלקית

החום בבישול משמיד חיידקים הנמצאים במזון במיוחד אם מדובר בבשר או דג.

על כן יש להקפיד על אכילת בשר כשהוא מבושל לגמרי ולהימנע מדגים שאינם מבושלים כמו סושי.

 

רק בריאות :)

  • Facebook
  • YouTube