טלפון  : 055-8817052

אימייל : contact@mutarli.co.il

|

מותר לי - החברה היחידה
בתחום התזונה והדיאטה
בעלת
תו אמון הציבור

למותר לי יש את תו אמון הציבור

השוואה בין דיאטה רגילה לגישת ההרזיה ללא דיאטה

סיגלית פז - דיאטנית קלינית

הרבה פעמים שואלים אותי "מה זו גישת ההרזיה ללא דיאטה?" האם זו לא עוד סוג של דיאטה? אז כתבתי בנקודות השוואה קצרה של הצדדים השונים בין דיאטה רגילה לגישת ההרזיה ללא דיאטה.

הרזיה ללא דיאטה

 

התמקדות

 

מטפלים בבעיה האמיתית - בהרגלים שהובילו לעליה במשקל.

מתמקדים בטיפול באכילה רגשית ובאכילה המותאמת לצורכי הגוף.

מלמדים איך לאכול כמויות נכונות לגוף כך שלא יוצאים מפוצצים מהארוחה אך גם לא רעבים, פשוט שבעים ומסופקים.

לומדים לחיות בריא, לאכול ירקות כי זה טעים ולא כי זה דיאטטי, לעשות ספורט כי זה משפר את הבריאות ונותן הרגשה טובה ולא כדי לשרוף קלוריות.

כתוצאה מהתמקדות באורח חיים בריא והקשבה לצרכי הגוף, כמות המזון הנאכלת קטנה, ויש ירידה במשקל באופן טבעי, בלי מאמץ.

 

רעב ושובע

 

רעב ושובע הם הסימנים שמכוונים אותנו להתאמת כמות האוכל שהגוף שלנו צריך.

אם נקשיב לאותות הרעב והשובע, הם יכוונו אותנו למשקל הנכון לנו.

יש ימים שרעב ים יותר ויש ימים שרעבים פחות, הגוף מתאזן לבד.

בדיוק כפי שזה מצליח לאנשים שרזים באופן טבעי.

 

סוג האוכל

 

אין אוכל מותר ואוכל אסור.

כל המזונות מורכבים מחלבונים פחמימות ושומנים.

הדגש הוא לשמור על איזון. לתת לגוף אוכל בריא שהוא צריך, אך גם לתת לנפש אוכל טעים - ולא בהכרח בריא.

הסיבה שהכל מותר היא שכשיש אוכל שאסור לאכול אותו, הרצון לאכול אותו גדל, נוצר חסך, ואז מגיעה השבירה והתקפי אכילה.

אנו טוענים שהמטרה היא לא להימנע, אלא ללמוד לאכול הכל במידה.

רוב המזון שיאכל יהיה טעים ומספק.

ההנחה היא שאם נאכל אוכל טעים, ונתרכז בטעם ובאכילה, נוכל להסתפק בכמויות קטנות יותר כי ההנאה שנפיק מהאוכל תהיה גדולה יותר.

 

 

דימוי עצמי ודימוי גוף

 

התהליך מגיע ממקום של אהבה עצמית וכבוד עצמי  לגוף ולאכילה.

רוצים לצאת ממעגל הדיאטות ולהגיע לשלום עם האוכל ועם הגוף.

מעניקים לגוף שלנו אוכל בריא וטוב, וכשיש חריגה, לומדים לקבל את זה באהבה, בלי רגשות אשמה והלקאה עצמית.

סומכים על הגוף שיצליח לאזן את זה באמצעות הכלים שנרכשו בתהליך. אין רצון לשבור את הכלים.

לומדים איך להקשיב לצרכי הגוף, כך שהאוכל תופס תפקיד פחות חשוב, מתרגלים אכילה מודעת בנחת ובישיבה, ממקום שמגיע לי  לאכול בכיף וליהנות מהאוכל.

בתהליך יש שיפור בדימוי העצמי, תחושה של  העצמה, מסוגלות ובטחון בגוף.

רואים שגם אם אוכלים לפעמים יותר, הגוף לא מעלה במשקל, כי קשובים לו.

דיאטה רגילה

 

התמקדות

 

ההתמקדות היא על המשקל בלבד.

מתעלמים מהסיבות שגרמו לעליה במשקל.

עושים תפריט ודבקים בו לתקופה מסוימת עד הגעה למשקל היעד. 

מגבילים את האכילה ועושים פעילות גופנית כדי להביא לגרעון קלורי וירידה במשקל.

 

 

 

 

 

רעב ושובע

 

מלמדים את האדם להתעלם מתחושות אלו ולאכול לפי התפריט.
גם אם הוא רעב וגם אם לא שבע, הוא צריך להפסיק לאכול כי לפי התפריט שלו הוא לא אמור לאכול יותר.

 

 

 

סוג האוכל

 

יש אוכל שמותר לשלב ויש אוכל שאסור.
רוב האוכל שיאכל הוא אוכל דיאטטי, לא בהכרח טעים, דל שומן, דל סוכר, ודל טעם.
יש מזונות שצריך להימנע  או להגביל אותם מאוד כמו פחמימות, סוכרים וכו' ברגע שאוכלים מהם, "שוברים " את הדיאטה כדי להצליח לאורך זמן צריך להימנע מהם.

 

 

 

 

 

דימוי עצמי ודימוי גוף

 

כל עוד לא במשקל שרוצים להיות, לא מרוצים מעצמם, שונאים את עצמם, דימוי עצמי נמוך.

כשמתחילים דיאטה, מרגישים בשליטה, תחושה טובה.

ברגע שיש יציאה מהשגרה יש שבירה, רגשות אשמה, ביקורת עצמית, ירידה בתחושת המסוגלות העצמית, דימוי עצמי נמוך עוד יותר.

רגשות שמעודדים אכילה נוספת, עד הפעם הבאה ששוב פעם נמאס ונכנסים שוב לדיאטה.

מוזמנים לפנות אלינו לקבלת פרטים נוספים ולשמוע עוד על גישת ההרזיה ללא דיאטה
  • Facebook
  • YouTube